ماتعطیلی نداریم از همان اول ....

در صورت بسته شدن محدد بلاگفا به آدرس

اینجا

و برای بازگشت به پست های به روز شده

روی این کلیک کنید

 

جلسه اول

اولین جلسه منتخبین انجمن نمایش استان

انتخابات انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل

گزارش خبر

گفتگو با سایت ایران تئاتر - اردبیل

 

 متن کامل گفتگو

 

تکرار مطلبی در مورد آداب و رسوم

http://a-masarrat.blogfa.com/post-396.aspx

تجلیل از فعالان تئاتر بیله سوار

فعالان تئاتر بیله سوار تجلیل شدند+عکس
همزمان با آخرین اجرای نمایش «تورا از من گرفتی » در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل ، از فعالان و تاثیرگذاران در تئاتر بیله سوار تجلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح مغان، همزمان با آخرین اجرای نمایش «تورا از من گرفتی » که نمایش منتخب استان اردبیل برای حضور در سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر است ، با برگزاری مراسمی در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل ، از فعالین و تاثیرگذاران در تئاتر بیله سوار تجلیل شد.

در این مراسم که جمعی از پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر استان و نیز گروههای نمایشی شهرستان بیله سوار حضور داشتند ، با اهدای لوح سپاس از تلاش ها و زحمات تئاتری سعید نوریان ، احمد مسرت ،جابرفتحی ،یوسف دادجو و اکبر صادقی در در ارتقا و شکوفایی تئاتر شهرستان بیله سوار مغان حضور و تاثیر موثری داشته اند و در جشنواره های تئاتر استانی و منطقه ای زمینه ساز حضور هنرمندان و گروههای نمایشی بیله سوار بوده اند ، تجلیل شد .

سعید نوریان نمایش های عود بر آتش ، پشت درهای خاکی ، عاشق کشون ، دلبران و شب بوهای هویزه  را از شهرستان بیله سوار  برای حضور در  چهاردوره جشنواره تئاتر استانی اردبیل کارگردانی و بازیگری کرده است .

احمد مسرت هم صیقل ، تبارتیره گون غبار و ترانه ،حسرت بولودی ،نقل آخر ،سن آغا من آغا ،قصه و غصه ،چال ها چال ،من من ،خرمن ،شازده ،گرگون و روز عزیز مرده را در جشنواره های مختلف استانی به روی صحنه برده است . با16 حضور

سرزمین آسمان ،دوردنیا در هشتاد روز ،کورزاد و خیر نبینی سعیده هم عناوین نمایش هایی است که جابر فتحی در جشنواره های مختلف استانی به روی صحنه برده است .

یوسف دادجو با نمایش های بی خان و مان ،پوتین های پایدار ،باغ آرزوها و خیرنبینی سعیده در جشنواره های استانی حضور داشته است .

مارپیچ ،باباسگ داد و تورا از من گرفتی هم عناوین نمایش هایی است که اکبر صادقی در جشنواره های تئاتر استانی به روی صحنه برده است .

 

تورا از من گرفتی نوشته و کار اکبر صادقی است که در سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در تئاتر قشقایی تهران به روی صحنه خواهد رفت .

 

 
 
فعالان تئاتر بیله سوار تجلیل شدند+عکس

بیله سوار با (تورا ازمن گرفتی ) در راه فجر

با معرفی برترین ها ، بیست و چهارمین دوره جشنواره تئاتر استان اردبیل به ایستگاه آخر رسید

با برگزاری مراسمی در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل و معرفی برترین ها ،بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان اردبیل به کار خود پایان داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان اردبیل ،در مراسمی که با حضور استاندار اردبیل ، مدیران فرهنگی استان و جمع کثیری از هنرمندان و علاقمندان به هنرهای نمایشی در تالار شمس عطار اردبیلی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار شد ،گروههای برتر استان برای معرفی به دبیرخحانه جشنواره بین المللی تئاتر فجر انتخاب شدند.براساس آرای هیئت داوران در بخش موسیقی لوح تقدیر برای موسیقی نمایش «تنها خدا می‌تواند بیدارم کند» به علی رضا طلیعه رسید.در این بخش لوح سپاس و جایزه نقدی برای موسیقی نمایش «یادگاری بر گنبد دوار» تقدیم رامین قاسمی و امین موسوی شد.

در بخش آفیش و بروشور ،فیاض بهرام طراح آفیش و بروشور نمایش «عاشقانه‌ای نه چندان آرام با مادام بوواری» لوح سپاس جشنواره را دریافت کرد.

در بخش طراحی لباس لوح سپاس جشنواره به شیرین جودی طراح لباس نمایش «خانه‌ای پر از خواب پروانه» باختصاص یافت و رقیه مقتدر آذر هم در بخش گریم، لوح سپاس جشنواره را برای طراحی گریم نمایش «خانه‌ای پر از خواب پروانه» دریافت کرد.

در بخش طراحی صحنه رزیتا پناهی برای طراحی صحنه  نمایش «تنها خدا می‌تواند بیدارم کند» لوح تقدیر دریافت کرد  و لوح سپاس  بهترین طراح صحنه هم به کیوان باقلاچی طراح صحنه نمایش «سرهنگ مسلسل جاده) اختصاص یافت .

در بخش بازیگری زن ، بهاره دالوند بخاطر بازی در نمایش «سرهنگ مسلسل جاده»  اول شد و المیرا طاعتی برای بازی در نمایش «یادگاری بر گنبد دوار»  جایزه رتبه دوم این بخش را به خود اختصاص داد .پریسا صدایی آذر و مریم ندایی بازیگران نمایش «چند برش از یک جاده»  مشترکا" سوم شدند و لوح تقدیر این بخش هم به بیتا خوش فکری بازیگر نمایش «خانه‌ای پر از خواب پروانه» و سیما بشارتی بازیگر نمایش «تنها خدا حق دارد بیدارم کند» اهداشد.

در بخش بازیگری مرد ،  یوسف دادجو  برای بازی در نمایش «بی‌خانمان»  لوح تقدیر گرفت  و شاهین رمضان‌پور برای بازی در نمایش «تنها خدا حق دارد بیدارم کند» و پرویز جهانگیری  برای بازی در نمایش «خانه‌ای پر از خواب پروانه‌ها»  مشترکا" سوم شدند . اکبر صادقی برلای بازی در  نمایش «تو را از من گرفتی» جایزه رتبه دوم را به خود اختصاص داد و با انتخاب هیئت داوران ، محمد رزمی نمایش برای بازی در نمایش «چند برش از جاده» به عنوان بهترین بازیگر جشنواره معرفی شد.

در بخش نویسندگی  ،محمد سیمزاری برای نگارش نمایش «یادگاری بر گنبد دوار» و سپهر دادمان با نمایش «عاشقانه‌ای نه چندان آرام»  مشترکا" سوم شدند و اکبر صادقی  هم برای نگارش نمایش «تو را از من گرفتی» رتبه دوم را به خود اختصاص داد . در بخش نویسندگی ، هیئت داوران هیچ نمایشنامه  ای

را شایسته دریافت جایزه اول ندانست .

در بخش کارگردانی با  تقدیر از المیرا طاعتی برای کارگردانی نمایش «یادگاری بر گنبد دوار» و غریب منوچهری برای کارگردانی نمایش «چند برش از یک جاده»  ،لوح سپاس و جایزه نقدی بدون اولویت برای حسین پورقلی کارگردان   نمایش «تنها خدا حق دارد بیدارم کند» و فاطمه سیمزاری کارگردان  نمایش «سرهنگ مسلسل جاده» و اکبر صادقی «نمایش تو را از من گرفتی»  اهداشد.

در پایان بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان ، نمایش‌های «سرهنگ مسلسل جاده»  کارفاطمه سیمزاری و «تو را از من گرفتی» کار اکبر صادقی  به ترتیب از اردبیل و بیله سوار به عنوان نمایش های برتر استان به دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شدند .

در پایان این جشنواره از سعید نوریان محقق و پژوهشگر فرهنگی و هنری استان  به خاطر تألیف کتاب «جشنواره‌های تئاتر استان اردبیل »به شکل ویژه قدردانی شد.

روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان اردبیل
۳۱ شهریور ۱۳۹۵ ۱۲:۴۶